Ljuljaška

Premier nikad brzi gm 600x130 1 59

To je vidikovac prirode ali novijeg imena zbog svog karaktera. Mesto pripada planini Ješevac, predeonoj celini Ćava i potesu Krš. Visinska tačka 644m sa koje se u polukrugu vidi dobar deo Gruže i šire, pa i dalje, ako je dan vedar, ne sparan i ne oblačan.

Ljuljaska 6
Foto: saša savović

Do ovog mesta se dolazi iz Gornjeg Milanovca u Gornju Vrbavu (8km), pred nekadašnjom i čuvenom kafanom „Kosmos“, skrenete desno, zaseoku Lukići. Uzak ali dobar asfalt vas vodi samo desno, gde Lukiće ostavljate levo a vi na nasuti put do Mijatovića, čija poslednja kuća je lepa srpska i nova, neomalterisana.

Ljuljaska 5

Ispred 50 koraka je račvanje puteva, pravo Grabovici a kod kuće štampara Žarka Nešovića, na „lakat“, krenite levo obodom brda, šumi. Može se ovim putem traktorom, terencem ili tzv. kvadom, ali budite humani, poštedite floru i faunu buke.

Tih 2,5 km lagane šetnje blagog uspona gore-dole može da uspori ponuda šumskih plodova u sezoni a leti je ovuda uvek `ladovina. Kada izbijete na ravan puta, pred vama su prve kuće Donje Vrbave i plodne njive.

Ljuljaska 4
Foto: saša savović

Tu „zalomite „desno, stazom pešačkom za jedno kroz šumarak. Putić vas vodi prvom stenju i to je dobar znak. Sdesna obiđite kamene cice i otvoriće vam se čudesna dolina. Pod vama su obe Vrbave i odmorićete oči od Trijeske ( Treska ) do Talambasa, brda koji u čitankama opeva Dobrica Erić.

Ljuljaska 3

Za nenaviknute pešake postoji neznatno duža a znatno lakša ruta preko Donje Vrbave. Pre dve kafane i mosta u centru sela, nastavite desno, Konjuši i Belom Polju. Ali na putokaznom raskršću opet desno, zaseoku Joksići Gornji. Na pola puta je groblje neobičnog imena – Sedivrana, a vi nastavite dalje do kuće Mića Petrovića.

Tu će se već neko naći ko viri iza zavese ili sedi na gajbi pred prodavnicom, gore kod škole.

Ljuljaska 2
Foto: saša savović

Ovaj izlet je dostupan dečijem godištu i može vam ulepšati dan. U ljuljašku može sesti dvoje odraslih i ona je remek delo srpske omladine sela.

Ako ponesete topografsku kartu, iznenadiće vas da Crni vrh na Ješevcu (902m) ima veću visinu od Crnog vrha na Ravnoj Gori (822m) i da je najvisočija kota Suvobora 854m, niža od Ješevca za 48 metara.

Ali o toj planini, koji neki zovu Srpski Tibet, neki drugi put.

Saša Savović

Podeli ovaj članak sa ostalim prijateljima